Saturday, November 26, 2005

Bagi kamu agama kamu

...

Nota: Jika kau seorang moralis, ketepilah. Juadah ini bukan untuk kau!

Dan. Mereka pun berdebatlah. Sama ada Michelle Leslie itu sudah Islam atau belum. Dan bertanyalah mereka lagi. Kalau betul Michelle sudah Islam, berapa kerapkah dia bersolat? Sudahkah dia berhenti mengambil alkohol? Makanan haram? Sudah berpuasa semasa Ramadan? Bagaimana dengan zakat? Tapi bagaimana pula hubungannya dengan Scott Sutton?

In CourtBila menghadiri perbicaraan, sopan. Sungguh! Buat banyak mata jantan-jantan Malaya tak berkelip. Sambil meneguk air liur. Tentunya!

"Ah! Semua ini untuk perbicaraan saja. Hormati mahkamah!" Kau.

"Semua tu untuk kaburi mahkamah! Kalau di sini, sama macam nak masuk mahkahmah syariah la, dude!" Dia.

Ha ha!

Betul! Kau tengok berapa ramai orang ditangkap khalwat, merogol, meliwat, mencabul, berlaku lucah di khalayak ramai, bila memasuki mahkahmah, semua nak ditutup. Baru jumpa tudung, baru jumpa songkok. Sudah tak nampak lagi apa yang terdedah selama ini. Yang nampak cuma bengkak dan lekuk.

Kononnya, berpakaian nak menghormati mahkahmah, tapi dalam erti kata lain ia menghina mahkahmah! Pakaian boleh menutupi akhlak yang buruk, betul?! Dan, mereka berjaya menipu hakim dan peguamcara. Kau pun tahulah berapa ramai anak gadis yang bertudung, bila di taman-taman bunga, sudah ditelanjangkan di antara pusat ke lutut. Tangan-tangan si kekasih pula sudah asyik meneroka taman larangan. Dan si gadis mengerang-ngerang, berdesah-desah! Sedang mereka masih bertudung!?

Tu belum dicampur lagi perempuan bertudung yang membonceng motor tapi tangan sibuk mencari-cari gear penunggang. Motor? Gear tangan?

MeoOOOooWWW!!Oh! Berbalik pada cerita si cantik manis Michelle. Gambar ini pasti boleh membuat kau mengiau! Atau mengaum. Kalau kau berketurunan kucing besar. Dan buas.

Macam kau tak pernah tengok, perempuan bertudung tapi tak tutup aurat. Pakaian ketat, pakaian jarang. Bikin mereka yang melihat tertoleh-toleh. Tersedak-sedak.

"Jaga pandangan kau! Pakaian adalah hak individu. Biar Tuhan saja yang menilai hati kami," Mereka kata.

Tapi benda-benda percuma ini terus-terusan melintas di depan mata. Dalam pelbagai saiz dan warna. Tepuk dada, tanya iman.

"Di manakah keadilan?!" Nafsu kau menjerit. Testosteron kau meronta-ronta. Mengeras. Tak boleh angkat, dude!

Dan. Kau dan aku pun berfantasi yang macam-macam.

Mereka bingit mengutuk mereka yang baru memeluk Islam tapi tidak mengamalkan cara hidup Islam. Sedang ahli keluarga mereka (atau masyarakat mereka) yang lahirnya sebagai Islam bebas mengamalkan hedonisma. Hipokrit!

Ah! Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku.

Ya! Puji-pujian bagi Tuhan, dan hulurkan peluru.

4 comments:

sinaganaga said...

Michelle Leslie sudah mengaku, “Aku terdesak!”

d'arkampo said...

ahh..lebih mudah melihat apa yang ada di hadapanmu dari melihat apa yang ada pada kamu.

Sufian said...

Aku tengok muka dia pun aku dah tau: "MIchelle Leslie ni baik budaknya." Kalau aku jadi hakim aku penjarakan pendakwa --> orang jahat.

zairi said...

ha, aku pon tengah pening ni. Tapi takkan disebabkan dia masuk islam and lepas, itu yang dikira. Kalau dia still dengan agama dia... mean dia x lepas?

Bingung!!