Thursday, October 09, 2008

dipermainkan


Jalan Rawa 5, Taman Perling, Johor Bahru, Johor. Hari Raya Pertama.


Singapura. Belukar urban.

Perhati betul-betul, masih ada padang. Kalau di Malaysia, sudah jadi lapangan parkir. Yang kemudian membawa kepada soalan berikutnya, di mana agaknya rakyat Singapura letak kenderaan mereka?

Itu untuk aku tahu, dan untuk kamu cari. Heh!


Ini baru belantara urban! Tapi tengok, masih ada lagi pokok menghijau di celah-celahnya.


SD500 denda, kalau tukar RM, sila darab dengan 2.3 (lebih kurang, pertukaran sekarang). Pergh! RM1,150 beb!

Kalau isi minyak di Malaysia boleh dapat kira-kira 469 liter.

Kalau kau ada Proton Persona (aku tak ada), tangki penuh pun baru 50 liter. Boleh 9 kali isi tu, dude!

Berbaloi ka? Mau seberang semata-mata nak isi minyak?

5 comments:

dugongsenyum said...

entah... macam tak berbaloi je hahaha

GAFARO said...

mereka memarkir kereta mereka dibawah tanah ke?
minyak mereka sangat mahal bagi saya rasanya...

kel@mbu said...

gaji dorang berapa riban?

Azzam Supardi said...

Adeh!

kingbinjai said...

pergghhhh!