Monday, June 09, 2008

kulit

...

Aku rasa dah jadi habit baru. Setiap kali aku mengisi minyak, aku akan mencarut. Tapi cara ini tidak menjimatkan minyak aku.

Sini aku kongsikan cara aku jimatkan belanja.

1. Buang semua caller ring tone.
Kalau setiap kali tukar lagu, dia caj RM1, rabak juga tu. Buang kredit masabual aku 'ja.

2. Berhenti merokok.
Silap aku sebab merokok sebelum berjumpa doktor, terus dia perangkap aku. Tapi sekarang dah 3 hari aku tak merokok. Aku ambil pil bupropian. RM2 sebiji. Mau?

*** *** *** *** ***

Aku cukup suka tip-tip yang Proton iklankan di radio.

1. Keluarkan suratkhabar, kasut.
2. Buang semua syiling 1 sen.
3. Buang penumpang yang selalu mengomel.

Sampai ke tip yang terakhir, aku pandang isteri di sebelah dan tersengih. Nasib baiklah kereta sedang bergerak, kalau tak, harus aku tercampak keluar.

2 comments:

Tok Rimau said...

Kancil aku sibuk. Innova aku lepak kat rumah.

dugongsenyum said...

Aku rasa bang Jigo tak kena campak pun dah cukup baik. BWAHAHAHA